KÉSZÜLJÜNK EGYÜTT A FOGLALKOZTATÁS-FELÜGYELETI ELLENŐRZÉSEKRE

 

A bírságok, szankciók, jogviták elkerülése végett ajánljuk PARTNEREINK VEZETŐINEK A MUNKAÜGYI SZEMLE (gyors átvilágítás) igénybevételét. A szerződésünkben is rögzített szemlét precízen, nagy gyakorlattal, profi módon végezzük el, a telephelyek számától és távolságától függően 1,0-2,0. óra alatt. A munkavégzést, a munkák menetét nem zavarjuk meg, a szemle gyorsan és célirányosan történik a FOGLALKOZTATÁS FELÜGYELET ellenőrzési metódusa szerint. Találjuk meg közösen a hiányosságokat és szüntessük meg, mert ha a hatóság találja meg problémát jelenthet.

2024. március 01-től emelkedtek a munkavédelmi és munkaügyi bírságok összegei

A munkavédelmi bírságok alsó határa munkavállalóként a duplájára, azaz 100 ezer forintra emelkedett, a felső határ a jelenlegi tízszeresére, 100 millió forintra nőtt. Munkabaleset vagy egészségkárosodás esetén háromszorosára, súlyos munkabaleset esetén tízszeresére, halálos munkabalesetnél húszszorosára emelkedett a bírságtétel. A bírság összegét többszörösére növelheti a szabálytalanságok száma, illetve a veszélyeztetés időtartamának mértéke. A szabálytalanságoknál esetlegesen felmerülő súlyosbító tényezők pedig még tovább emelhetik a kiszabott bírság összegét.

A foglalkoztatás-felügyeleti bírságtételek alsó határa márciustól ötszörösére, 150 ezer forintra módosult. A felső határ mikró- és kisvállalkozás esetén nem változott, középvállalkozás esetében maximum 20 millió forintra, a legalább 250 főt foglalkoztató vállalkozások esetén pedig 25 millió forintra nőtt.

A mérlegelés alapú bírságkategóriáknál cégméret szerint változnak a bírságtételek, minél nagyobb egy vállalkozás, annál magasabb a kiszabható összeg.

Az új idegenrendészeti törvény rendelkezéseivel összhangban a harmadik országbeli állampolgárok engedély nélküli foglalkoztatására vonatkozó szankciók is tovább szigorodnak.

Milyen előnyei vannak a szabályos foglalkoztatásnak? A szabályos foglalkoztatásnak számtalan előnye van, amiről nem feledkezhetünk meg. Nyugodtan végezhetjük azt az üzleti tevékenységet, amelyben a mindennapi kihívásainkat, sikerünket és megélhetésünket leljük. Az ellenőrzés okozta plusz feladatokat minimális többletenergia ráfordítással tudjuk megoldani. Nem kell bírságtól tartanunk, mely az eredményünket csökkentheti, vagy esetleg újabb lehetőségektől foszthatna meg. Részt vehetünk pályázati kiírások által finanszírozott üzleti eredményt pozitív irányba befolyásoló újabb projektekben.

Rendezetlen Munkaügyi Kapcsolatok következményei: Az államháztartási törvény értelmében költségvetési támogatás csak annak nyújtható, aki megfelel – többek között – a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményeinek. A megfelelés feltételei a közelmúltban szigorodtak, egyetlen hiba pedig évekre megfoszthat a támogatás lehetőségétől. Emellett az adatok nyilvánosak, azaz azonnal visszakereshető, hogy egy adott cég vagy szervezet eleget tett-e a követelményeknek.

A 2023-2027. közötti Közös Agrárpolitika feltételeiben benne van a szociális kondicionalitás (felkészítés) is. Így eljön az az idő, amikor az uniós agrártámogatásokért nem csak környezetvédelmi, hanem majd munkaügyi feltételeket is teljesíteni kell.

2025-től kötelező lesz ellenőrizni munkaügyi szabályok betartását is az uniós agrártámogatásoknál, beleértve a KAP I. pillérébe tartozó területalapú támogatásokat. Ezeknek a munkaügyi feltételeknek az alapját az EU átláthatósági irányelve adja. Sok a határidős, dokumentációs, munkavállalót tájékoztató szabály, amelyeket be kell tartani. Sok szabály érinti a munkaidőt, a rendelkezésre állást, a munkaidő beosztást, a kihirdetést. Érdemes 2025. előtt időben rendbe tenni minden agrártámogatásban részesülő munkáltatónál a munkaügyi dokumentációt.

TELEFONEGYEZTETÉS A CÉGVEZETŐKKEL VISSZAHÍVÁSSAL, IDŐPONTEGYEZTETÉSSEL.

Összeállította a Kontroport Kft. munkacsoportja.

Szeged, 2024. augusztus 26.                                      Kurunczi László ügyvezető +36-70-9388767

Forrás: saját