03.15. Hét kulcsfontosságú intézkedés a vállalkozások számára a COVID-19 hatásainak enyhítésére.

A globális válsággal szembesülve, a jól felkészült vállalkozások hozzájárulhatnak munkavállalóik és eredményességük védelméhez.

Egyetlen válság sem izolált, jól körülhatárolt esemény és a COVID-19 kitörése ebből a szempontból is kivételes. Mindenre kiterjedő hatással és rendkívüli bizonytalansági szinttel jár. Ez egy olyan helyzet, amelyet a legtöbb vezető sohasem tapasztalt még.

Nehéz megbecsülni a vírus világgazdaságra gyakorolt ​​hatását. Már láttuk az ellátási láncok súlyos zavarát, a vírus továbbterjedésével pedig széles körben bezártak az iskolák és az intézkedés a munkahelyeket is érintheti, akár önkéntesen, akár rendeleti úton.

A vezetők szerepének elkerülhetetlen része a válság kezelése. A COVID-19 sok vezetőt fog szélsőségesen nehéz helyzet elé állítani. Bármely válság kezelésének kulcsa az előkészítés, íme hét lépés, amelyet vezetőként megtehet annak érdekében, hogy szervezete a lehető legjobb formában legyen és ellenálljon az előtte álló kihívásoknak.

1.Tekintse át alkalmazottainak helyét és az utazásokat!

A legfontosabb, hogy pontosan meghatározzuk, hol vannak a vállalat munkavállalói, és hányan vannak magas kockázatú területen. Szükség van az alkalmazottak hazaszállításra? Vagy lehetséges az otthoni munkavégzés? A tervezett utazásokat felül kell vizsgálni, el kell halasztani vagy törölni kell.

Világos irányelveket kell kialakítani betegség vagy rokonok gondozása miatti távollét esetére, a protokolloknak ki kell terjedni az irodatér látogatóira, eljárási rendet kell kialakítani betegség bejelentésére vonatkozóan és az utazási korlátozások tekintetében is. Rendelkezzen szabályzattal hosszas iskolabezárás esetére - milyen szabály vonatkozik  a dolgozó szülőkre? Az adózás kérdésére is gondolni kell: Ha a munkavállalók arra kényszerülnek, hogy a vártnál hosszabb ideig tartózkodjanak külföldön, az adózási státuszukat is érintheti, mi az Ön szabályzata ennek kezelésére? Végül készüljön fel arra, hogy folyamatosan frissítse ezeket az irányelveket a körülmények alakulásával.

2.Vizsgálja felül a válság- és folytonossági terveit!

Minden jól irányított vállalkozásnak van egy válság- vagy folytonossági terve, és sok közülük saját pandémiás tervvel rendelkezik. De az elmélet a valóságban állja ki igazából az idő próbáját. Az általános terveket hozzá kell igazítani a járvány konkrét kihívásaihoz. Ha például sok alkalmazottnak távolról kell dolgoznia egy ideig, rendelkezésre áll-e a megfelelő technológia ehhez? Hogyan kell frissíteni az utazási szabályokat és irányelveket? Hogyan kezeli a vállalat a belső kommunikációt? Bármely válság idején a vezérigazgatók legnagyobb problémája a pontos információk gyors összegyűjtése. Hogyan fogja érinteni az adatáramlást a válság?

3.Értékelje az ellátási láncot!

Az ellátási lánc ismerete elősegíti a potenciális sebezhetőségi pontok felderítését. Ez azt jelenti, hogy a legkritikusabb termékekkel kell kezdeni, és jóval az első és a második szintű beszállítókon túl kell nézni, egészen az alapanyagokig, ha lehetséges. Például, ha termékei tartalmaznak olyan alapanyagot, amely egy karanténban lévő országból származik, létezik-e másodlagos beszállító

4.Azonosítsa a lehetséges hibázási lehetőségeket!

Melyek azok a csapatok és egyének, akiktől a kritikus folyamatok vagy szolgáltatások függnek? Vannak olyan megfelelő képességekkel rendelkező munkavállalók, akik szükség esetén kritikus szerepekbe léphetnek? A telefonos ügyfélszolgálatok és szolgáltató központok potenciálisan sebezhetőek, ha a vírus tovább terjed - lehet-e lépéseket tenni az emberi interakció szintjének csökkentésére, például szakaszos műszak vagy távoli munkavégzés?

5.A kommunikáció működjön jól!

Noha láttuk, hogy a munkáltatók keményen dolgoznak, hogy folyamatosan tájékoztassák munkavállalóikat, a dezinformáció és zavarodottság a vírussal együtt terjed. A munkavállalók (és a szélesebb érintetti kör) megerősítést várnak, hogy biztonságban vannak és hogy a vállalat felkészült. A kommunikáció következetessége és pontossága, valamint a szervezet csúcsáról érkező megerősítés kulcsfontosságú; az alkalmazottaknak tudniuk kell, hogy jólétük az elsődleges.

6.Elemezze a különböző forgatókönyveket!

Mivel a bizonytalanság állandósul és a COVID-19 az üzleti élet minden részét hónapokig befolyásolhatja, a forgatókönyv-tervezés kritikus eszköz a vállalat felkészültségének tesztelésére. Melyek a legjobb és a legrosszabb esetek, és képes-e a vállalkozás megbirkózni ezzel? Milyen hatással lehet a járvány hosszabb távon például a forgótőkére vagy a banki kötelezettségvállalásokra? Tegyen fel kérdéseket pénzügyi munkatársaknak, hogy kiderüljenek a kritikus pontok. Egyes ágazatok jelentős kereslet növekedésre számíthatnak, ha a lakosság nagyobb része több időt tölt otthon, mint a munkahelyen - ők készen állnak erre?

7.Ne veszítse szem elől az egyéb kockázati tényezőket!

A COVID-19 nem az egyetlen fenyegetés a láthatáron - és a szervezetek gyakran olyankor a legsebezhetőbbek, amikor egy olyan válsággal foglalkoznak, amely a teljes figyelmüket uralja. A vállalkozást fenyegető egyéb kockázatokat a járvány nem csökkenti, például a kiber-biztonságot mindig szem előtt kell tartani.

Nem tudjuk, mit hoznak a következő hetek és hónapok. Amint a WHO a jelenlegi COVID-19 járványt pandémiává változtatta, a kommunikáció az elszigetelésről és a megelőzésről a kulcsfontosságú munkavállalók védelmére koncentrál, annak érdekében, hogy a vállalkozások működése fenntartható legyen. Amikor az utazásra és az emberek gyülekezésére vonatkozó nemzeti korlátozások hatályba lépnek, a szervezeteknek agilisan kell reagálni a változásokra.

 Azok a vállalatok, amelyek felkészültek, mindig gyorsabban lábalnak ki.

 Összeállította a Kontroport Kft. munkacsoportja

Szeged, 2021.03.15.

Forrás internet

Forrás: internet